Martin Posted April 14, 2005 Posted April 14, 2005 Alltid kul med bildrepotage tycker jag själv Så här kommer lite bilder från mitt kombinerade musikrum/biorum med anslutande bar. Quote
Martin Posted April 14, 2005 Author Posted April 14, 2005 Samt sist men inte minst soffan som ska beställas (en svart) Quote
Merkurius Posted April 14, 2005 Posted April 14, 2005 Nice... Ska bli kul att se när allt är klart Quote
Martin Posted April 14, 2005 Author Posted April 14, 2005 Nice... Ska bli kul att se när allt är klart <{POST_SNAPBACK}> Tackar Det värsta är ju att det kostar mycket pengar... bara det lilla barutrymmet kommer gå säkert 10.000:- sen är själva musikrummet kvar att påta i Som tur är vet jag precis hur jag vill ha det och jag kommer jobba på efterhand. Quote
stargazer Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Mycket trevligt reportage! Här har det nog gått några arbetstimmar ser jag Väldigt snyggt och genomtänkt. Sådana här reportage ger mig inspiration, särskilt som jag kommer att få ett dedikerat musikrum till sommaren/hösten... (can't wait ) Du får gärna lägga till lite kommentarer kring bilderna också, vore intressant. Det är alltid nyttigt att få input från hur andra har gjort. Visst, Euphonia är inget byggforum men många här drömmer nog om att ha ett eget, dedikerat musik och/eller biorum där man kan designa/bygga/utföra allt för musikens skull utan att behöva kompromissa. Dvs precis ett sådant rum som du har (byggt). Tack för ett bra reportage! Cheers / stargazer Quote
Martin Posted April 15, 2005 Author Posted April 15, 2005 Jag ska såklart lägga in lite bildtexter också Orken fanns inte tyvär men den kommer nog! Quote
Guest mikael Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Väldigt trevlig repotage det här. Ser ut att bli väldigt snyggt. Hur fungerar det att ha fronthögtalarna placerade på det sättet ? /Mikael Quote
Timbre™ Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Det är alltid väldigt spännande att följa hur saker kommer till... Har ofta tänkt på det vid lyssning på hemanläggningar, i butiker och när man glider omkring mellan rummen på en mässa. För det mesta är det nog svårt att föreställa sig hur mycket jobb som ligger bakom. Quote
Martin Posted April 15, 2005 Author Posted April 15, 2005 Det är alltid väldigt spännande att följa hur saker kommer till... Har ofta tänkt på det vid lyssning på hemanläggningar, i butiker och när man glider omkring mellan rummen på en mässa. För det mesta är det nog svårt att föreställa sig hur mycket jobb som ligger bakom. <{POST_SNAPBACK}> Verkligen, tänkte att det skulle gå i ett nafs! Men tji fick jag, har hållit på hur länge som helst känns det som Quote
Bravo Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Mycket imponerande, lite vid sidan av men soffan verkar kanon, perfekt för njutbart lyssnande. Quote
Martin Posted April 15, 2005 Author Posted April 15, 2005 Mycket imponerande, lite vid sidan av men soffan verkar kanon, perfekt för njutbart lyssnande. <{POST_SNAPBACK}> Jag lyssnar faktiskt mest på musik i lurar så jag kan offra sweetspoten Dock går det ju bra att sitta där om man vill men det är nice att kunna sitta med en polare och ha varsin grogg där i mitten. På tal om sprit... :cool: Ena sprithyllan på plats! Quote
K-man Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Diffusorer... ...och då snackar vi troligen inte bara ljud.... \\K-man Quote
Bravo Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Soffa och dryck klara således, men var finns skivorna? Quote
Martin Posted April 16, 2005 Author Posted April 16, 2005 hehe som ni säger, måste ju diffusera synen lite tills man har råd med en bättre projektor Och skivor... ja du, dom ligger i nån flyttlåda tror jag. Ska väl plockas upp snart. Jag är dock flerkanalsfantast och köper således mest dvd-audio/dvd-video när jag köper något nytt :cool: Quote
Martin Posted April 16, 2005 Author Posted April 16, 2005 Sen idag mina vänner ska Ecophon Sombra upp i taket... jag märkte precis att jag inte äger någon metallsåg ... Som tur är har man planerat sitt husköp väl. Har mor och far endast 150 meter bort. Barnvakt ,verktyg och gratis mat endast ett par stenkast bort Quote
Bubben Posted April 16, 2005 Posted April 16, 2005 Härlig Absolut-samling, bara Rasberry som saknas...eller gillar du inte röda färgen på flaskan kanske? Jag letar själv efter 1l Peppar. Någon aning om vart man kan finna det? Quote
Martin Posted April 16, 2005 Author Posted April 16, 2005 Härlig Absolut-samling, bara Rasberry som saknas...eller gillar du inte röda färgen på flaskan kanske? Jag letar själv efter 1l Peppar. Någon aning om vart man kan finna det? <{POST_SNAPBACK}> Raspberry kom efter min förra beställning, apeach kommer snart också Beställer all min dricka från http://www.billig-sprit.se/ Billigt och leverans hem till dörren Dom har för övrigt Absolut Peppar.. samt ett jäkla bra sortiment i övrigt. Quote
K-man Posted April 16, 2005 Posted April 16, 2005 hehe som ni säger, måste ju diffusera synen lite tills man har råd med en bättre projektor ahaa...det är alltså detta som menas med linjedubblare :clown: ..har alltid undrat...tur man inte har ngn hembio :cool: \\K-man Quote
Martin Posted April 25, 2005 Author Posted April 25, 2005 Plockade ihop ett litet rack! Skönt att kunna anpassa hyllorna efter hand. Quote
Martin Posted April 26, 2005 Author Posted April 26, 2005 Hälften av profilerna uppe, nu är det bara ner och sätta upp resten Stoppade i ett par Echoponplattor för att se hur det blir, ser bra ut än så länge. Quote
Martin Posted April 28, 2005 Author Posted April 28, 2005 Taket klart! 2 kantbitar kvar bara. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Ser att jag lyckats kladda ner kameralinsen med... Quote
Recommended Posts