Jump to content

Recommended Posts

Posted

Alltid kul med bildrepotage tycker jag själv :)

Så här kommer lite bilder från mitt kombinerade musikrum/biorum med anslutande bar.

Thumb001.jpg

Thumb003.jpg

Thumb003.jpg

Thumb004.jpg

Thumb005.jpg

Thumb006.jpg

Thumb007.jpg

Thumb008.jpg

Thumb009.jpg

Thumb010.jpg

• Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Nice... :mm:  Ska bli kul att se när allt är klart  :)

Tackar :)

Det värsta är ju att det kostar mycket pengar... bara det lilla barutrymmet kommer gå säkert 10.000:- sen är själva musikrummet kvar att påta i :D

Som tur är vet jag precis hur jag vill ha det och jag kommer jobba på efterhand.

Posted

Mycket trevligt reportage!

Här har det nog gått några arbetstimmar ser jag :D

Väldigt snyggt och genomtänkt.

Sådana här reportage ger mig inspiration, särskilt som jag kommer att få ett dedikerat musikrum till sommaren/hösten... (can't wait :app:;) )

Du får gärna lägga till lite kommentarer kring bilderna också, vore intressant. Det är alltid nyttigt att få input från hur andra har gjort.

Visst, Euphonia är inget byggforum men många här drömmer nog om att ha ett eget, dedikerat musik och/eller biorum där man kan designa/bygga/utföra allt för musikens skull utan att behöva kompromissa. Dvs precis ett sådant rum som du har (byggt).

Tack för ett bra reportage!

Cheers / stargazer

Guest mikael
Posted

Väldigt trevlig repotage det här. Ser ut att bli väldigt snyggt. Hur fungerar det att ha fronthögtalarna placerade på det sättet ?

/Mikael

Posted

Det är alltid väldigt spännande att följa hur saker kommer till... :o:mm:

Har ofta tänkt på det vid lyssning på hemanläggningar, i butiker och när man glider omkring mellan rummen på en mässa. För det mesta är det nog svårt att föreställa sig hur mycket jobb som ligger bakom.

Posted
Det är alltid väldigt spännande att följa hur saker kommer till... :o  :mm: 

Har ofta tänkt på det vid lyssning på hemanläggningar, i butiker och när man glider omkring mellan rummen på en mässa. För det mesta är det nog svårt att föreställa sig hur mycket jobb som ligger bakom.

Verkligen, tänkte att det skulle gå i ett nafs! Men tji fick jag, har hållit på hur länge som helst känns det som :)

Posted
:)  Mycket imponerande, lite vid sidan av men soffan verkar kanon, perfekt för njutbart lyssnande.  ;)

Jag lyssnar faktiskt mest på musik i lurar så jag kan offra sweetspoten :D

Dock går det ju bra att sitta där om man vill men det är nice att kunna sitta med en polare och ha varsin grogg där i mitten.

På tal om sprit... :cool:

Ena sprithyllan på plats!

Thumb067.jpg

Posted

hehe som ni säger, måste ju diffusera synen lite tills man har råd med en bättre projektor :D

Och skivor... ja du, dom ligger i nån flyttlåda tror jag. Ska väl plockas upp snart.

Jag är dock flerkanalsfantast och köper således mest dvd-audio/dvd-video när jag köper något nytt :cool:

Posted

Sen idag mina vänner ska Ecophon Sombra upp i taket... jag märkte precis att jag inte äger någon metallsåg :D ... Som tur är har man planerat sitt husköp väl. Har mor och far endast 150 meter bort. Barnvakt ,verktyg och gratis mat endast ett par stenkast bort :mm:

Posted

Härlig Absolut-samling, bara Rasberry som saknas...eller gillar du inte röda färgen på flaskan kanske?

Jag letar själv efter 1l Peppar. Någon aning om vart man kan finna det?

Posted
Härlig Absolut-samling, bara Rasberry som saknas...eller gillar du inte röda färgen på flaskan kanske?

Jag letar själv efter 1l Peppar. Någon aning om vart man kan finna det?

Raspberry kom efter min förra beställning, apeach kommer snart också :)

Beställer all min dricka från http://www.billig-sprit.se/

Billigt och leverans hem till dörren :D

Dom har för övrigt Absolut Peppar.. samt ett jäkla bra sortiment i övrigt.

Posted
hehe som ni säger, måste ju diffusera synen lite tills man har råd med en bättre projektor

ahaa...det är alltså detta som menas med linjedubblare :clown: ..har alltid undrat...tur man inte har ngn hembio :cool:

\\K-man

• 2 weeks later...
Posted

Hälften av profilerna uppe, nu är det bara ner och sätta upp resten :)

Stoppade i ett par Echoponplattor för att se hur det blir, ser bra ut än så länge.

Thumb069.jpg

Thumb070.jpg

Posted

Taket klart! 2 kantbitar kvar bara. Jag är väldigt nöjd med resultatet!

Ser att jag lyckats kladda ner kameralinsen med...

Thumb073.jpg