new order Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Jag sålde min Maestro för en månad sedan.Har sen dess varit på jakt efter en ersättare.Jaha,säger ni.New Order har fått uppgraderingsdille.Bytte inte du förstärkare i höstas? Det stämmer,och jag håller med om attdet har blivit lite tätt mellan bytena.Men min Maestro orsakade mig bekymmer under sommaren och var borta på reparation i Italien rätt länge.Efter det tappade jag lite förtroende för den spelaren,och när jag fick chansen att sälja den så tog jag den.Detta var för en dryg månad sedan.Så under tiden har jag fått hålla till godo med att lyssna på musik i bilen eller via datorn,och det är som att äta isglass med pappret på! Så här har det sett ut allt för länge hos mig detta år.. Det har varit svårt att bestämma sig vad jag skulle satsa på!Jag har varit åsnan (är det kanske fortfarande)som har haft allt för många hötappar att välja mellan Men till slut kom jag till skott och köpte den spelare som i skrivande stund håller på att värmas upp i sin nya omgivning.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fatpipe Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Intressant! Sitter själv med förstärkare ifrån samma märke och hara varit utan spelare i ett år snart... Så jag ser verkligen fram emot att läsa om vad du har kommit fram till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted November 25, 2005 Author Share Posted November 25, 2005 Euphonia uppackningsforum..igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Det var väl ett tag sedan vi såg någon uppackning i hemiljö...så det känns helt på sin plats! Om jag inte missminner mig så brukar dina val vara väl igenomtänkta så det blir intressant att se vad det blev och kanske läsa varför...? \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Detta måste vara ett okänt alternativ, ett mörkt kort... Du skulle inte kunna ta ner bildbredden 50 pixlar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted November 25, 2005 Author Share Posted November 25, 2005 Detta måste vara ett okänt alternativ, ett mörkt kort... Du skulle inte kunna ta ner bildbredden 50 pixlar... Tog ner dom till 720x540.Det borde väl bli bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted November 25, 2005 Author Share Posted November 25, 2005 Vi börjar med en närbild.Troligen är det enkelt för de riktigt bevandrade hifirävarna ändå Eliot brukar vara en hejare på sånt här.Låt inte färgen på bilden lura er bara...Den är INTE champagnefärgad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fatpipe Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Audio Aero Prima! Läskigt! Har själv varit väldigt inne på denna spelare. Lyssningsintryck tack! Eller är det en ännu större modell tro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Tog ner dom till 720x540.Det borde väl bli bra Helt perfekt new order... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Börjar tappa greppet . Så det blev en Audio Aero... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted November 25, 2005 Author Share Posted November 25, 2005 Audio Aero Prima! Läskigt! Har själv varit väldigt inne på denna spelare. Lyssningsintryck tack! Eller är det en ännu större modell tro? Det behövs skrämmande lite ledtrådar för att ni ska plocka vad det är... Visst är det en sådan.Måste erkänna att jag har haft fördommar mot fransmän och elektronik,mest baserat på äldre franska bilar och deras elsystem Första intrycket är väldigt positivt.Allt sitter där det ska.Ingen tokig fransk ingenjör har designat layouten på fjärren t.ex utan den är riktigt logisk .Byggkvaliteten verkar vara riktigt,riktigt bra! Instruktionsboken säger att Prima behöver ca en vecka för att spelas in.Det tar 4-5 timmar innan den börjar låta bra om den varit avslagen och 1-2 dygn innan den presterar optimalt.Dom förordar alltså att den ska stå på hela tiden.När mans slår av den till stand by så är det endast displayen som slås av.Seriöst. Eftersom jag fick den idag så bör den ha "släppt" lite mer till i morgon.Återkommer med mer intryck då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Ahhh, ytterligare en spelare jag bara hört namnet på, skall bli intressant att få ta del av lyssningsintrycken. Grattis förresten till att ljudpinan är över. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Jag hade en fransk kund i ett projekt för några år sedan.... jag citerar fritt ur minnet "It dösnt have to wöörk ävery tääiime! We äre not building a space röcket! Low cööst and time to märket, ääyy!!" Vad jag hört och sett från Audio Aero, verkar de inte annamat just denna franska ingeniörsfilosofi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Det finns mycket fint från Frankrike... :cool: Alla som har kikat under huven på en Morris vet ju att även den brittiska ingenjörskonsten kan bjuda på komplikationer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted November 26, 2005 Author Share Posted November 26, 2005 Det finns mycket fint från Frankrike... :cool: Alla som har kikat under huven på en Morris vet ju att även den brittiska ingenjörskonsten kan bjuda på komplikationer... Iofs så har inte heller italienska bilar rosat marknaden tidigare.gamla Alfor och Fiat har inte direkt haft en Corollas driftsäkerhet t.ex. Men dom har ju alltid haft en charm som ingen Corolla kan mäta sig med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 gamla Alfor och Fiat har inte direkt haft en Corollas driftsäkerhet t.ex. Nä, Japan spelar i en egen division... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted November 26, 2005 Author Share Posted November 26, 2005 Ska försöka mig på ett VÄLDIGT preliminärt första intryck. Jag var väldigt ivrig när jag fick den så jag kunde hålla mig ungefär 30 minuter innan jag kände mig nödgad att lyssna lite.Det första intrycket var:s**t också,vad har jag köpt! Det lät spretigt och kallt,inte speciellt skoj! Efter att ha läst deras instruktionsbok så var jag inte så oroad ändå.Gav den tid att värma upp lite. När den stått på i fyra timmar så hade dett hänt en massa saker.Diskanten hade lugnat ner sig och den spelade på ett öppet,levande sätt som jag fann sympatiskt.Bred ljudbild med detaljer som fanns där men inte stack ut.Fokuset var på den musikaliska presentationen,kan beskrivas som spelglädje kanske?Det är svårt att klä i ord,men den här spelaren presenterar musiken på ett sätt som jag inte kan förklara än så länge.Måste bekanta mig mer med den innan. I Jämförelse med Maestro cd så spelade Maestron med lite mer botten och detaljer även om det inte saknas bas eller detajler på Prima heller.Jag får känslan att Maestro vid en direkt jämförelse skulle kännas lite livlös och grå,mer digital,kanske.Den är inte bättre än Maestro på allt än så länge,men det låter lovande.... Det ska bli spännande när den fått bli lite mer varm i kläderna och mer inspelad. Håller er informerade.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Att fuska och lyssna i förtid lönar sig sällan, tålamod, tålamod...... Skall bli intressant och se vad du säger om några dagar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Spännande med ny cd. Den har jag missat totalt. Skall bli intressant att läsa fortsättningen på detta /Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted December 3, 2005 Author Share Posted December 3, 2005 Prima har några små egenheter som jag inte har stött på hos någon cd-spelare tidigare.Det första man lägger märke till på baksidan av spelaren är den vippströmbrytare som är placerad till vänster om nätbrunnen sett bakifrån.Vad har den för uppgift?Jo,man kan välja Om man har jordat eller eller ojordat.Notera BDR konerna som sitter standard,3 st till antalet.2 st Mk4 och 1 av Mk3.Undrar varför dom valt just den konfigurationen.Vad skiljer mellan Mk3 och Mk4? Jag har för vana att lyssna och kolla efter fel när jag fått hem en ny produkt.Under någon vecka eller så nagelfars mitt inköp .Var inte det där ett missljud?Ska den verkligen låta så där?Priman har genomgått samma eldprov.Det tog inte lång tid förrän jag hoppade till i soffan !Audio Aero har gjort en liten specialare på utgången.När inte lasern får något att läsa så stängs nämligen utgångarna av efter 3 sekunder via ett relä.Och detta relä fångade s.a.s min uppmärksamhet på direkten .Den släpper alltså inte ut några konstiga missljud när den står på utan signal. Något som också märks är att Prima levererar lägre lågnivåsignal än Maestro cd´n.Något som inte är någon direkt nackdel eftersom Maestro Cd levererar högre utsignal via de balanserade utgångarna än vad standarden säger.Det stod så i High Fidelity iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 Notera BDR konerna som sitter standard,3 st till antalet.2 st Mk4 och 1 av Mk3.Undrar varför dom valt just den konfigurationen.Vad skiljer mellan Mk3 och Mk4? Mellan tummen och pekfingret kan man säga att Mk3 i första hand rekommenderas till transistorelektronik och Mk4 till rörelektronik. Sitter det möjligen några rör i närheten av Mk4-konerna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labbe Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 Mellan tummen och pekfingret kan man säga att Mk3 i första hand rekommenderas till transistorelektronik och Mk4 till rörelektronik. Sitter det möjligen några rör i närheten av Mk4-konerna... <{POST_SNAPBACK}> Visst sitter det rör i den spelaren. De har använt 2st 6021W rör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 Jag tycker att konfigurationen pekar på en stor känsla för detaljer. Imponerande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted December 4, 2005 Author Share Posted December 4, 2005 Jag misstänkte nästan att det berodde på något sådant.Dom har verkligen tänkt på detaljerna i sådant fall.Som ni så riktigt sagt så sitter det rör s.k "minitubes" på Prima,samma typ som Capitole har faktiskt.Skoj att dom varit så seriös på en instegsmodell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Noggrant arbete, förtänksamhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 Var ligger priman prismässigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted December 5, 2005 Author Share Posted December 5, 2005 Var ligger priman prismässigt? Utpriset är 16995 dkr.Kolla hos Wassago hifi för mer info.Vassago är generalagent för Audio Aero i Danmark och Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
datar Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Ska försöka mig på ett VÄLDIGT preliminärt första intryck. Jag var väldigt ivrig när jag fick den så jag kunde hålla mig ungefär 30 minuter innan jag kände mig nödgad att lyssna lite.Det första intrycket var:s**t också,vad har jag köpt! Det lät spretigt och kallt,inte speciellt skoj! <{POST_SNAPBACK}> Det är faktiskt riktigt roligt att lyssna till en oinspelad produkt och sedan höra hur ljudet växer å växer.. bara blir bättre och bättre... En mycket trevlig spelare du införskaffat dej new order. Den är ju faktiskt riktig läcker att titta på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
datar Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Det lyser ju faktiskt läckert om kablarna också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted December 12, 2005 Author Share Posted December 12, 2005 Tack,datar .Det är en trevlig cd-spelare och nu håller jag som bäst på att spela in den.Ni får ursäkta att det tagit en sån tid.Har varit förkyld och då är det väldigt svårt att lyssna seriöst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts