P-pan Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Euphonia på konstvernissage Åter igen var det dags för Euphoniaträff med ljudliga skönheter och vackra former. Häng med på en dynamisk resa och färgstarka konstverk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 Det blir antagligen en intensiv helg med både örongymnastik och promenader mellan olika utställningslokaler. Om vi enas lite om att försöka hålla ett lugnt och sansat tempo så kanske bilder och kommentarer hamnar i rätt trådar Alla är hjärtligt välkomna att fylla på med bilder och intryck från helgens evenemang. Undertecknad och några till av forumets medlemmar tjuvstartade redan i går hos ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Riktigt läckra bilder Idag är det mässa!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Yes! keep 'em coming! :cool: Snygg bild, P-pan! http://i240.photobucket.com/albums/ff234/P...rWarnes0246.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krelle Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Kanonbilder P-Pan! Ser fram emot fortsättningen... Mvh Krelle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Vilken upptakt, Pan . HiFi i spännande och vacker miljö väcker inspiration!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Kjör på kan väre interessant for oss som "bare" kunne overväre fredagskvelden å få med seg inntrykkk fra resten av helgen .... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Härligt.. staffet pinnen åker runt bland Euphonias duktiga fotografer Som vanligt suger jag åt mig av denna typ av repotage,som för den som inte kan medverka är Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 Ja...så var vi åter efter en trång och varm dag på Mässan ... men mer om den i kommande mässtråd Jag får tacka för de fina orden angående bilderna, det uppskattas verkligen. Vi forsätter väl med lite av konstföremålen som ger en sådan fin och hemtrevlig atmosfär i denna mycket trevliga butik. Och zoomar vi ut lite får vi en bättre översikt och färgkontrast. Även en svart guldstänkt juvel slank med märker jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peo Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Instämmer i hyllokören. Riktigt fina kompositioner framförallt, det är härligt att se. Jag anar en "Timbre jr" på uppgång här.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 Instämmer i hyllokören. Riktigt fina kompositioner framförallt, det är härligt att se. Jag anar en "Timbre jr" på uppgång här.. Det var verkligen smickrande ord Peo ... bugar och bockar. Innan vi "focuserar på Focal(a) skulpturer" så måste jag få visa en liten svarvad sak som jag tycker har en mycket läcker formgivning. Wilson Benesch skivspelare The Full Circle Det första som slog mig var det mycket väl integrerade stativet/foten (som går att köpa som tillbehör). Fantastiskt praktiskt om man inte har plats i det befintliga racket. Dessutom något med mycket hög WAF, enligt min sambos smak :cool: Något som kanske har varit underskattat enligt min mening ... designen. Det kan mycket väl vara vägen till "Nirvana" i ett gemensamt boende Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 En suverän tråduppvärmning! Artisteri i flera dimensioner... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 15, 2009 Author Share Posted February 15, 2009 När man väl fått sin dos av "vanlig" konst så var det dags för kvällens Main "sculptural" event. Jag har läst någonstans att färgen på vuxna leksaker alltid är röd. Kan det stämma :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Mitt i allt detta rika utbud av information, konversation, musik, konst, hifi och smaklöksnjutning hade jag lovat mig själv att inte tappa fokus på en klassisk tweeter av senaste berylliumgeneration. Vi har alla lyssnat på en inverterad Focaldome och grundkonceptet är ju en kändis som man har kunnat träffa på i diverse high end-högtalare av skilda konstruktörer. Denna afton blev vi presenterade för Beryllium IAL 2 generation med utsträckt bandbredd i de lägre frekvenserna. Frekvensomfånget för Grande Utopia sträcker sig från 18 Hz till 40 kHz och den övre delningsfrekvensen ligger på 2,2 kHz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Redan högtalarens matchvikt på 260 kg känns lite som en utopi och den totala verkningsgraden ligger på 94 dB. För den audiofilt inriktade perfektionisten finns dessutom mer än 1000 inställningskombinationer ifråga om finslipning till skilda rum och lyssningspositioner. Inga fritidsproblem framöver... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 15, 2009 Author Share Posted February 15, 2009 Här ser vi några av vägarna till de 1000-taliga finslipningarna. Skulle det nu av någon anledning bli strömavbrott där hemma så är det bara att veva igång igen Nåja, man kunde ju önska att det var så enkelt . Veven används naturligtvis till att vinkla in de olika högtalarlådorna till önskat resultat. Jag uppfattade aldrig om det var fasta eller "steglösa" inställningar/vinklingar. Är det någon som har svaret på det kanske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen_G Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Här ser vi några av vägarna till de 1000-talet olika finslipningarna /.../ Om jag räknar rätt så är det möjligt att göra 1458 kopplingsvarianter enbart med switchen och byglingarna bakom luckan... Huva... /Jörgen G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 15, 2009 Author Share Posted February 15, 2009 Om jag räknar rätt så är det möjligt att göra 1458 kopplingsvarianter enbart med switchen och byglingarna bakom luckan... Huva... /Jörgen G Härligt med pyssel som varar länge Vi drar väl på med lite mera bilder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 15, 2009 Author Share Posted February 15, 2009 Då jag inte är mycket till textförfattare eller specifikationssamlare så får ni mestadels nöja er med bilder Om jag inte missminner mig så väger baselementen någonstans runt 25 kg styck. Fascinerande nog så rörde sig membranen mycket mindre än vad man förväntat. För er som inte har hört dessa skapelser så kan jag avslöja att det är en stor dynamisk upplevelse. Okej, det finns hornhögtalare men för undertecknad var det dynamik utan dess like Det blev ju lite kontrast när man kom hem och jämförde med sina små stativare Ljud uppstår ju inte enbart med hjälp av högtalare. Signalkällan för kvällen kom mestadels från denna ... Boulder 1021 Uppläst signal via ramminne eller direkt från cd-skivan ... bara att välja enligt önskemål. Och allt förstärkt via Bridge Audio Lab Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Då jag inte är mycket till textförfattare eller specifikationssamlare så ni får mestadels nöja er med bilder Helt nöjd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Då jag inte är mycket till textförfattare eller specifikationssamlare så ni får mestadels nöja er med bilder Signalkällan för kvällen kom mestadels från denna ... Boulder 1021 Uppläst signal via ramminne eller direkt från cd-skivan ... bara att välja enligt önskemål. Japp, också helt nöjd...! ...Bouldern...testade ni att jämföra att spela direkt från skiva eller via minnet? \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 15, 2009 Author Share Posted February 15, 2009 Japp, också helt nöjd...! ...Bouldern...testade ni att jämföra att spela direkt från skiva eller via minnet? \\K-man Inte vad jag uppfattade. Jag for ju mest runt med kameran så jag kanske missade den delen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schill Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Bara att tacka för de fina bilderna från träffen, Även om man var där så behövs lite uppfräschning av minnet ibland. Mycket fina bilder av alla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Jag tänkte jag skulle ta och bifoga lite bilder i ett lugnt tempo i veckan som kommer. Får väl se om det finns några vinklar kvar som inte är publicerade Redan nu kan jag dock säga ett STORT TACK till alla som hjälpte till, så att detta blev av (även med maten efteråt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Jag tänkte jag skulle ta och bifoga lite bilder i ett lugnt tempo i veckan som kommer. Får väl se om det finns några vinklar kvar som inte är publicerade Då garderar jag direkt med vidvinkel och systemet från en av lyssningsstolarna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Den var lugn Timbre,, Jag tror bara att jag har från högra sidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 15, 2009 Author Share Posted February 15, 2009 När vi ändå varit inne på det här med ljudkällor... ...jag höll på att glömma den här skönheten. Audiomeca-Belladonna med Septum armen Bestyckad med en fin p/u från Dynavector som jag inte fick någon bättre bild på tyvärr. Jag får skylla på "skit" bakom kameran och ett kitobjektiv med dålig närgräns Robert eller Gunnar på Audio Concept får komplettera med modellnamn och prestanda Signalförstärkare till avbildningarna här ovan sköttes av en ... Vi som var på plats satt m.a.o och var rätt så nöjda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 15, 2009 Author Share Posted February 15, 2009 Mitt i fotobevakandet hände något .... märkligt ... Sammanbiten och total tystnad från både fotograf och kamera. Timbre .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fosse Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 När vi ändå varit inne på det här med ljudkällor... ...jag höll på att glömma den här skönheten. Audiomeca-Belladonna med Septum armen Bestyckad med en fin p/u från Dynavector som jag inte fick någon bättre bild på tyvärr. Jag får skylla på "skit" bakom kameran och ett kitobjektiv med dålig närgräns Robert eller Gunnar på Audio Concept får komplettera med modellnamn och prestanda Signalförstärkare till avbildningarna här ovan sköttes av en ... Vi som var på plats satt m.a.o och var rätt så nöjda Er dette den nye XV-1t fra Dynavector? (I tilfelle blir du neppe tilgitt for å ha uteglemt nærbilde og modell, for dette må nærmest være verdenspremiere). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 15, 2009 Author Share Posted February 15, 2009 Er dette den nye XV-1t fra Dynavector? (I tilfelle blir du neppe tilgitt for å ha uteglemt nærbilde og modell, for dette må nærmest være verdenspremiere). Även nyheter kan döljas av "dimma" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts