Patrick82 Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Jag skickade ett mail till 6moons men han lät otrevlig och ville inte recensera, vad ska jag göra? Är det något fel med mina produktbilder? Jag har designat jordrenaren som ett körsbär och min flickvän gillar det. Gillar inte killar körsbär? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Hur orkar du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 Hur orkar du? Orkar vad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Barbeque Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Hur fungerar dessa jordrenare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 Hur fungerar dessa jordrenare? Dom använder Tourmaline som drar till sig störningar från ljudanläggningen. Det finns dussintals mikroskopiska kammare som är vibrationskontrollerade. Det tar ungefär 12 timmar att bygga ett körsbär och just nu tar jag bara 20 kr per timme för bygget och inget för materialet, borde jag höja priset? Ett körsbär är bättre än 11 stycken RGC-24 Ground Conditioners. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Almen Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Du måste nog höja priset rejält, ja, både för att kunna få igen lite av det du investerar och för att nischa produkten mer som "dyra tillbehör". Tag ut fullt för material och högre timpenning. Mellan fem och åttatusen känns som ett rimligt pris. Och kanske jobba lite på finishen? Nu kan man tro att det är någon slags hemmagjorda sexhjälpmedel. (Inget fel med det, i och för sig. ) Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PL300 Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Okej, blir osäker på om du menar allvar med frågan?! du vill alltså att 6moons ska recensera en guldfärgad (dildoliknande) stav med två röda bollar som inte bara liknar körsbär tillsammans med staven och som du döpt till vad jag kan utläsa exeres vilket det första man får upp på en googling är: livmoderskrapning! :Shame On You: Som skämt är det lite kul, annars har du en företagside´som du bör fila lite på! Hoppas du nu förstått varför dom tackar nej tillsammans med ett gäng mer eller mindre genomtänkta hemmabyggen som dom säkert får mail om dagligen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 Du måste nog höja priset rejält, ja, både för att kunna få igen lite av det du investerar och för att nischa produkten mer som "dyra tillbehör". Tag ut fullt för material och högre timpenning. Mellan fem och åttatusen känns som ett rimligt pris. Och kanske jobba lite på finishen? Nu kan man tro att det är någon slags hemmagjorda sexhjälpmedel. (Inget fel med det, i och för sig. ) Lycka till! Ska jag göra dom rundare menar du? Jag använder redan den dyraste färgen och lacket jag kunde hitta så det glänser mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilgore Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 På bilderna ovan ser det ut som en glasflaska som är penselmålad med glänsande guldfärg, och sedan har det skrivits Exeres med glitterfärg ovanpå. för att försluta flaskan så ser det iaf ut på bilderna som om det är svart eltejp. Nämnda "jordrenare" ser ut som en julgransdekoration. Det kvittar hur bra dessa produkterna är, med den finishen och det utseendet så tror jag det blir svårt att få några seriösa recensenter att nappa på det. De skulle inte komma in i mitt system om jag så fick dem gratis. Detta skriver jag inte för att vara stygg. Jag tycker det är roligt med innovativa människor som provar nya saker, men om man vill göra om det till en affärsidé så måste det se proffsigt och snyggt ut, som DIY som man snickrar ihop för sitt eget nöjes kull och tycker att det blir bra så funkar det, men inte om man ska sälja det som produkter. Så jobba på utseende och finish så kanske du får napp, vad är det förresten för fel på svart färg? Neutralt och bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 På bilderna ovan ser det ut som en glasflaska som är penselmålad med glänsande guldfärg, och sedan har det skrivits Exeres med glitterfärg ovanpå. för att försluta flaskan så ser det iaf ut på bilderna som om det är svart eltejp. Nämnda "jordrenare" ser ut som en julgransdekoration. Det kvittar hur bra dessa produkterna är, med den finishen och det utseendet så tror jag det blir svårt att få några seriösa recensenter att nappa på det. De skulle inte komma in i mitt system om jag så fick dem gratis. Detta skriver jag inte för att vara stygg. Jag tycker det är roligt med innovativa människor som provar nya saker, men om man vill göra om det till en affärsidé så måste det se proffsigt och snyggt ut, som DIY som man snickrar ihop för sitt eget nöjes kull och tycker att det blir bra så funkar det, men inte om man ska sälja det som produkter. Så jobba på utseende och finish så kanske du får napp, vad är det förresten för fel på svart färg? Neutralt och bra Är det här bättre? Ser dom inte finare ut än dom neutrala svarta Magix? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 Vilket av dom här jordrenarna ser snyggast ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Almen Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Vilket av dom här jordrenarna ser snyggast ut? Heelt underbara! :D Vad tar du för dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 Du måste nog höja priset rejält, ja, både för att kunna få igen lite av det du investerar och för att nischa produkten mer som "dyra tillbehör". Tag ut fullt för material och högre timpenning. Mellan fem och åttatusen känns som ett rimligt pris. 5000-8000 kr för ett körsbär känns ganska mycket. Jag vill att alla ska ha råd att köpa det. Hur mycket ska man ta extra om man har dagligen experimenterat i 7 år för att hitta det bästa ljudet, slaktat saker för en halv miljon och skrivit 20 MB loggfiler på sina experiment? Om jag tar 50 kr per timme för alla experiment under 7 år så har jag investerat 1 miljon på produkterna. Hur stor är marknaden som vill köpa såna tweaks? 100 personer? Då måste jag ta 10 000 kr extra per produkt för att få min investering tillbaka? Då blir det 15 000 - 18 000 kr för körsbäret, ska jag höja till detta pris och ge kunderna 30 dagars öppet köp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FZA Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Ett litet ordspråk på vägen till HiFi miljonererna.. "Life sucks then you die!! Can I have another one? No! This it"... FZA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Jag skickade ett mail till 6moons men han lät otrevlig och ville inte recensera, vad ska jag göra? http://www.exeres.org/images/audio/exeres_cherry_LE.JPG Tweaks är lite luriga att utvärdera, men du behöver ju inte börja med 6moons. Vi har många seriösa och kunniga recensenter här på Euphonia också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 Tweaks är lite luriga att utvärdera, men du behöver ju inte börja med 6moons. Vi har många seriösa och kunniga recensenter här på Euphonia också... Vem vill recensera här på Euphonia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Varför kallar du dem för jordrenare? Vad i jordanslutningen är det du vill rena och varför? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 Varför kallar du dem för jordrenare? Vad i jordanslutningen är det du vill rena och varför? Den vanliga jordningen genom huset är inte bra. Jag har provat olika kablar för jordning och Nordost Valhalla strömkabeln lät mer transparent än Nordost Vishnu för att den hade lägre resistans, men om man har kortare kabel så får man lägre resistans också. Och det är vad min jordrenare gör genom att den hänger från komponenten och suger åt sig bruset snabbare än den vanliga jordningen gör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Vem vill recensera här på Euphonia? Vi kollar på det och tar det via PM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PL300 Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Vilket av dom här jordrenarna ser snyggast ut? Allvarligt tror du verkligen att en 35-årig man med elektronik för 100k är villig och hänga det här på sin stereo? Titta på kabelproducenterna t.ex. eller övriga kringprylar!, vi gillar kolfiber, ädelträ, aluminium, dyrt skinn, ädelmetaller och allt som används i en rymdraket! Bilderna du visar är på tok för likt det jag får hem från dagis vilket är gulligt när det är gjort av en 6-åring men har du sett ett enda inlägg på det här forumet som frågar efter gulligare produkter? Vi gillar vetskapen om att det håller för 57 tons belastning och att det har lite högre tolleranser än ett kärnkraftverk! Om du har en bra ide´så måste du tänka runt om kring den också, du behöver en förpackning som nån faktiskt vill lägga upp några tusenlappar för att få! En hemsida som är lätt och finna och som inte har nått med kirurgiska ingrepp i livmodern om googlar namnet, där du beskriver din product, hur den funkar, hur jag köper den och lite recensioner och kundomdömen! En bättre beskrivning än:"Och det är vad min jordrenare gör genom att den hänger från komponenten och suger åt sig bruset snabbare än den vanliga jordningen gör." det låter för mycket bullshit helt enkelt! Om vi löst detta så hade jag gått till ett par handlare och frågat om dom vill lyssna på din pryl och fråga om deras ärliga åsikt angående ljudskilnad och om dom tror den går och sälja och till vilket pris, dom kan ju ändå marknaden! Sen kanske medverka på nån mässa men då måste du kunna dema en hörbar skilnad med dina prylar, jag ska kunna gå därifrån och känna att jag behöver rena min jord! Sen en tydligare plan, om du nu får en kanon recension säg årets tweak och rätt som det är har du en beställning på 800 körsbär och det tar 12 timmar och bygga ett körsbär! hur ska du lösa det? Det är inte din ide´jag sågar utan din förpackning av den, du har för tunn företagsplan än så länge! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Tycker det är väldigt roligt att ni tar det här på fullt allvar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 (edited) En bättre beskrivning än:"Och det är vad min jordrenare gör genom att den hänger från komponenten och suger åt sig bruset snabbare än den vanliga jordningen gör." det låter för mycket bullshit helt enkelt! Jag använder Tourmaline som har 0.06mA bioelektricitet. Den omvandlar störningar till vibration. Motsatsen funkar också så det är viktigt att dämpa vibrationerna i Tourmalinen, annars får man sämre ljud. Acoustic Revive har Tourmaline i sin RGC-24 Ground Conditioner, men deras chassi dämpar inte vibrationer så det svagar ner ljudet. När jag satte RGC-24 på isoleringsfötter så blev det större och snabbare bas och det lät mer transparent. När man hänger jordrenaren från chassit får man samma förbättring och det blir kortare signalväg också. Jag provade olika kabelmaterial och det var en stor skillnad mellan järn och koppar även fast signalvägen var bara ett par cm. Tjockare koppar var bättre än 99.999% silver som var tunnare. Sen en tydligare plan, om du nu får en kanon recension säg årets tweak och rätt som det är har du en beställning på 800 körsbär och det tar 12 timmar och bygga ett körsbär! hur ska du lösa det? Det är inte din ide´jag sågar utan din förpackning av den, du har för tunn företagsplan än så länge! Det låter skrämmande. Jag kan inte anställa nån heller för att allt måste finjusteras och lyssnas i anläggningen. Om man har för mycket Tourmaline så blir det värre. Jag provade 500 gram Tourmaline och det var värre än 10 gram. Allt måste vara optimerat till vibrationsdämpningen så den inte skapar störningar som svagar ner ljudet. Om man använder för mycket dämpning så blir Tourmalinen mindre effektiv också. Allt måste vara perfekt så den tar bort så mycket störningar som möjligt. Jag har en våg som visar 0.1 gram men det hjälper inte, jag måste lyssna på alla körsbär och välja ut dom bästa, sen matchar jag ihop 2 stycken körsbär så det blir ännu mer finjusterat. Jag brukade ha 11 stycken RGC-24 Ground Conditioners som kostade 40 000 kr, nu har jag kopplat bort dom och använder ett körsbär och får bättre ljud än nånsin. Det ser finare ut också tycker jag. Jag hade också vibrationsdämpning i flera nivåer med Solid-tech Feet of Silence och Magix levitationsfötter. Men jag har byggt mina egna och finjusterat dom i 6 nivåer. Nu behöver jag inte bygga ett berg som förut, jag behöver bara en hög fot som har allt inuti, även Tourmaline. Edited May 16, 2010 by Patrick82 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Då blir det 15 000 - 18 000 kr för körsbäret, ska jag höja till detta pris och ge kunderna 30 dagars öppet köp? Jo, nog tycker jag det är rimligt med tanke på kostnad och arbete nedlagt på produkten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent_n Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Starta med att gå till seriösa HiFi affärer, få dom att prova och uttala sig om dom märker någon possetiv skillnad. Om det lyckas, ha det som underlag o kontakta HiFi tidningar, du kan inte få mer än nej. Får du nej, se det som en utmaning o försök igen o igen... Om det är så bra som du påstår, lär det bli stor succe, ännu bättre om du kan snygga till dom lite grann, ser mkt amatörmässiga ut. berätta gärna hur du gått till väga under åren, hur resan har varit, framsetg o motgångar. Hur som, lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommypeters Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Allvarligt tror du verkligen att en 35-årig man med elektronik för 100k är villig och hänga det här på sin stereo? En 34-åring då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Ta lite sjyssta produktbilder, likt denna: http://a243.ac-images.myspacecdn.com/image...055380eea6a.jpg och skicka ut till potentiella recensenter. var tog förresten filmen vägen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Almen Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Allvarligt tror du verkligen att en 35-årig man med elektronik för 100k är villig och hänga det här på sin stereo? Om man tycker det låter bättre och/eller adderar något till lyssningsupplevelsen, så! Det viktiga är väl upplevelsen? Jag är sugen... Lite för dyrt för mig, bara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krima Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Jag tror jag dör, Patrick82 du är en av världens roligaste människor. Jag tjuter av skratt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Jag tror jag dör, Patrick82 du är en av världens roligaste människor. Jag tjuter av skratt Inte jag, här gapas det bara, haksläpp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
diesel Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Inte jag, här gapas det bara, haksläpp För att han driver med fåniga tweaks eller varför? Tycker hela tråden luktar trams lång väg. 1 april ? :Shame On You: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts